|
Komediaren Jainkoa
III. EGUNSENTIA SENAren ondoan
a.
Berriro ere bitxiloreak —egunsentiaren remolkalariak— ireki dizkio ezpainak egunalbari. Eta berriro altzatu da eguzki ibiltari eta buhamea. Utzi du zubipeko eta harri gaineko loa, utzi du ibai ertzeko bigizta eta esku epelez ilargiaren gaueko soinekoari eskotea urratu ondoren, poliki poliki hasi da egiten orratz eta dorreetatik ekialdeko arrosetoieranzko bidaia. Kolorez mozkortu du espazio barnekoia. Jainkoaren besoetan esnatu da berriro ere Birjina.
b.
Parisen egunsentia laino dago. Unetxo batez, halere, eguzkiak izutiki jo ditu Austerlitz zubi gaineko metro bagoi berriak. Gutxi gora behera eguneroko gizon emakume berdinak daramatza ibaiaren eskuin ertzetik ezkerrera, ibaiaren ezker ertzetik eskuinera. Eta unetxo batez esnarazi du Jardin des Planteseko lehoia, ederra, izugarria, harrizko kartzelatik ezin aldentzeagatik etsipendua. Zeini bota diezazkioke, beraz, bere ametsetan ahantziriko kaiolako barroteak, zeini gaueko giza inozokeriaren miseria ergelak?
c.
Le Roi des Pontsen gelditu da eskale zaharra. Atsegin du negu, udaberri, uda eta udazken, urak zutoin borobilei egiten dien erronda begiratzea. Ur biziaren urlasterkariaren handitasun monotonoak liluraturik dauka eta goizeroko listukada bota dio, omenaldi gisa, bertan garagardoaren apar miketza eta aspaldi laztandu ez dituen ezpainen larrosa. Lagun zaharra du Sena, eta bere arreba, bera bezala lurraren erraietatik sortua, lurra bait da ama guztien ama eta heriotza lurraren ama. Horregatik desira dio lehen bait lehen jan dezan itsasoak, horregatik taupada bortitza dio bihotzak oroituz behin, aspaldian, berak ere bazuela bere itsasoa eta alkondara garbia kenduz egiten ziola amodioa.
Komediaren Jainkoa |