|
Komediaren Jainkoa
i. CELINE
Le Pont Neuf gurutzatzen ikusi du ilunabarrak, istear dagoeneko egunaren liburu lizuna.
Senaren beste ertzean gelditu da, eserita aurrena, etzanda gero, pobreziaren hamabost urteko alaba. Notre Dameko dorreek babesa emango diotelakoan, bertan bizi bait dira, usoen urrumak kulunkaturiko teilatu distiratsuaren pean, Jainkoa, bere Ama eta bere santuak.
Nolabait badaki pobrezia ez dutela inoiz deklaratu errugabe. Eta halere, halere, luze begiratu dio eliz zaharrari.
Egunkari paper gainean zabaldu du zakua. Gaueko lotzarrak eman dio elkarrizketaren argudioa eta orain bi mila urteko Palestinako hareeta gorrien arteko presentzia xamurrak.
—Zer dezu, alaba? Esaidazu egia, egia hutsa.
Eta pobreziaren egia esaten hasi da neska. Pobreziaren alaba omen da, eguberriko oporretan hila. Ordurako mila aldiz korritu ditu kaiak, hainbat aldiz edan ditu, irritsez, desioz, Rivoliko ametsak.
—Ile zikina daukat, Jauna, belaun zikinak, eta jertse lodi zikin honen azpian txikiak bularrak.
Irribarrez begiratu dio Nazareteko Jaunak. Badaki ez dela erromantzeetako heroia, amodio historio sentibera bateko liburuska. Badaki izuak zitzelatu diola neskatxari aurpegian daraman lilura, haurra izango duela konturatu berri den haurra dela.
—Baina...
Bapatean gizonezkoez bete da Sena eta Palestina arteko eremu zolia.
Luzeak jakitunen irribarreak eta luzeak fereka erosietara ohituriko hatzaparrak. Hareeta gorrira makurtu da palestiniarra, hitz bitxien oihartzun lurrean idatzitakoaren uhara. Jainkoari begira gelditu zaio neskatxa.
—Koltxoi gainean, ametsetan nengoen etorri zenean, nire anai-arreben alboan, Jauna. Hormaren aurka, zurrungaka, ama, gure etxeko musikaren zitara.
—Pobreziaren haurra zarenez eta pobrezia denez zure haurraren aita...
Banan banan urrundu dira gizonak. Neskatxari bapatean zabaldu zaizkio begiak, argitu... Hotzez esnatu da. Gauaren horma hotzak lapurtu dio ametsak eman ziezaiokeen hitz ulerkorra.
Komediaren Jainkoa |