|
Komediaren Jainkoa
I. GAZTE AROA
a.
«Maitemintzen» esaten genuen, «berarekin maitemindu nintzen». Eta sinestu egiten genuen, mintze nozio hori, hain ederra —hegalketa balitz bezala— eta hain muturrekoa, miketza une berean, hain ezinezkoa. «Jainkoa maitasuna da» esan zuten behin baina bira eman genion perpausari eta maitasuna —zerua bezalaxe— beti bide bazterrean zegoen. Hainbat eta zailago izan lagun urkoa maitatzea orduan eta gehiago sinesten genuen maitasun abstraktu eta orokorrean. Berraragiketaren zain geunden beti, haragi eginiko hitzaren zai. Eta gertatu ere, gertatzen zen batzutan. Baina maitasun mota hori etorri egiten da eta joan eta —mina bezala— zaila da gogoratzea. Egun batez emakumea begiratu eta, harriduraz beteta, «maite zintudan», pentsatzen dugu, lehenaldian, hain harrigarria, zentzugabea, iragankorra bait zen. Eta orduantxe konturatzen gara zergatik zen hain misteriotsua emakumearen irribarrea gure momentu solemne hartan.
b.
Zein bitxia den zer eta nola pentsatzen genuen gogoratzea: dena guretzat bailitzan, kontinjentziarik ez, ezta ere mugak; gure bizitzaren perimetro hedagarriak eratu eta berreratzeko aske eta aske erorketa luze hau gerarazteko airean.
c.
Alkondara besoaz xukatu dut aurpegia. Barkatu beharko didazu: iraganaren errefuxiatua naiz eta utzi behar izan ditudan ohiturak eta usadioak gogoratzen ditut beste errefuxiatu orok bezala. Parisen tea edaten duen errusiar zarista haiek bezalaxe atzera begiratzen dut bidezidor galduak berrirabazten. Eta negar egiten dut, aulkian eseri eta ozpin guztiak xurgatu, kalbarioko lisakina bainintzan.
Komediaren Jainkoa |