|
Komediaren Jainkoa
5. VERSAILLES — le trianon
a.
Erregeen erreginak erregeen ezpatak erreginen ispiluak errege eta erreginen oheak eta Clodovisen garaitik Napoleonen Wagraneraino Frantziak irabazi dituen guduak.
David eta Delacroix margolariei ahaztu egin zitzaien Waterlooko odolaren kolorea, ezpaten soinua.
Abuztuko Amabirjinaren arratseko Ur Haundiak —les grands eaux—. Argazki makinaz eta presaz bete dira ikusleon harridurak. Norbaitek botatako tanpasak hartu du L'Encelade ondoko lorategiko hesiaren oina.
Bizitzak ez dio barkatzen Frantziari Madame de Montespan emakume historikoen galeriatik kanpo utzi izatea.
b.
Isolderen obertura malenkoniatsua, tronpetak bibolinak kontrabaxua danburinak.
Urjauzia kontenplatzen duten bikote guztien amodioa ez da berdina eta belarrean etzandakoen hurbiltasuna bezain hurbila seguraski ezagupen luzearen tartea nahiago duten zaharren distantzia.
Danburinen azpia behar du bibolinak, kontrabaxuaren sakontasuna tronpetaren jauziak. Eta bizitza taiutuz, Isolderen obertura malenkoniatsua.
c.
Neptunoren kobazulotik, baso eta urrezko itsaso eginak, isladak datoz, uhainka, jauzika. Vivaldi eman dio aireak, barrokoko sirena linburkoia, auskalo nora deika, deika.
Bostak arte iraunen duen fikzio honetan —oraintxe bertan bururatu zait— oroitzapen eta mitoz bizi garela gizonak eta —ikuskina bezala— iragankortasuna dela gure oinarri bakarra. Hala ere denok daukagu gure Itaca: ez da zama makala.
Komediaren Jainkoa |