Poemagintza
BIGARREN PARTEA
2 POEMA
Bestalde, bertso librearen teknika nekezagoa eta
zailagoa da. Walt Whitman (1819), Arthur Rim-
baud (1854-1891) eta batez ere Charles Baude-
laire-ri (1821-1876), bihotzez. Baita ere ulert-
-gaitzagoa, kreatzearen aldetik. Bertso askatuak,
neurtizak baino areago, lantze eta preparazio bat
eskatzen eta galdatzen dizkio poetari. BAINAN
BAITA ERE irakurleari. Batez ere irakurleari.
Preparazio berezi bat eskatzen eta galdatzen dio
irakurleari poesia libreak.
Bertso askatuaren teknika zaila da. Charles Bau-
delaire-k zion tradizioak inposatzen dituen poesi-
-erreglak, poeta onen kalterako eta poeta txarren
onerako zirela. Pasa gaitezen orain gure poesiara.
Gure artean; hitz neurtuen arloan ba da behazto-
pa bat poeta izateko: Rimagintzaren dohaina ez
duanik, ezin diteke poeta izan. Poesia askatuan,
aldiz, iduriz bederen, nahikoa da eskribatzen ja-
kitea poeta izateko, ez da itxuraz beste trebetasu-
nik behar. Nabari da euskal-poesian joera gaizto
bat. Kausi ditezke poema bat prestatzeko nahikoa
dela lerroak osorik ez betetzea pensatzen dutenak.
Hunen ondorioz, poesia librea bigarren mailako
bezala da zenbaiten begietan. Ibon Sarasola poe-
ma-konstruktoreak «Poeta bat hirian» poema, 20
egunen barruan burutu zuen, 15-20 lan-orduren
buruan. «Festaburu» poema, 10 egunen barruan,
15-20 lan-orduren buruan.
Poemagintza |